Utolsó kommentek

Tanulmányi ösztöndíj

2007.03.14. 18:57 dupi

Mivel gyorsan összegyűlt az előző bejegyzéshez három kérdés, gyorsan nézzük át az ösztöndíjszámolást újra.

A www.djb.hu honlapon van egy "diavetítés" az ösztöndíjszámolás elvéről. Ez jelenleg is érvényben van azzal a kitétellel, hogy a jelenlegi félévben hallgatónként és havonta 7350 Ft a tanulmányi ösztöndíj normatíva, és a djb@stud.jgytf.u-szeged.hu email cím egy ideje nem él.

A kérdések, amik most (és már párszor) felmerültek.

1. Jobb az átlagom, de kevesebb ösztöndíjat kapok, mint XY!

Kétszakos hallgatóból még mindíg kábé kétszer annyi van, mint egyszakosból - így ez könnyen előfordulhat. Kétszakos képzésben ugyanis valójában mind a két szakodra (a szakos átlagaid alapján) kapsz ösztöndíjat, mely "könnyű" és "nehéz" szakok esetén természetesen teljesen eltér egymástól.
Egy mostani példa: III. tesi 5.00 22260 Ft, III. reki 5.00 9450 Ft. Tehát ha két tesi-rekisnek ugyanaz az index-átlaga, de az egyik tesiből jobb, a másik rekiből, számottevő különbség lehet.
A másik ok, hogy a szakos átlagokba beleszámítanak az általános és egyéb tárgyak is, így előfordulhat, hogy az index-átlag (ez van a leckekönyvedben a félévek végén, azért hívom így) nagyobb, mint a szakos átlagaid.

2. Tavaly rosszabb volt az átlagom, mégis több pénzt kaptam!

Hát ugyebár itt is bejön a fent említett szakos átlagok kérdése (mind a két szakos átlagod ugyanúgy nőtt-e, stb), másrészt az ösztöndíjszámítás alapfeltevése: az ösztöndíjak mindíg az előző félévi eredmények alapján vannak meghatározva, és nem szokásjog szerint. Ha nőttek a szakos átlagaid, és kevesebbet kaptál, egyszerű a magyarázat: a többieké (évfolyam- és szaktársaidé) nagyobb ütemben nőtt, így kisebb szeletet kapsz a tortából.
Régebben az volt az általános tendencia, hogy ugyanolyan teljesítményre évről évre az előző felét kaptad. Ez most a kreditrendszer miatt megbolydult, de a nagylétszámú szakoknál még mindíg jelen van.
Klasszikus eset az is, ha valaki visz egy "könnyebb" és egy "nehezebb" szakot. (Mielőtt még félreértés lenne belőle: nem a képzés, stb. minőségéről van szó, de ösztöndíj szempontjából eléggé elválik egymástól mondjuk egy matek-számtech a művszerv-pedagógiától). Ilyenkor simán előfordulhat, hogy a hallgató egyik félévben a "nehéz" szakján átlépi a 3,5-öt, és jó pénzt kap rá, a másik félévben pedig nem - ilyenkor persze 0-t. Például másodéven a számtech és pedagógia szakokon majd' 11-szeres szorzó van most.

3. Véglegesek-e az ösztöndíjak?

Röviden és ahogy már írtam is: nem. Nagy(obb) változás viszont csak a IV. éveseknél várható, náluk volt a legtöbb a le nem zárt hallgató. (A "le nem zárásnak" sok oka lehet, nem a TO-s néniket kell szidni.) Mivel azonban megsaccolni sem lehet, hogy milyen lesz a mostanában lezártak átlaga, nem igazán merek tippelni a növekmény mértékére, amely persze minden szakon más és más lesz.

Ha van még kérdés, persze folytathatom, de szerintem már így is kicsit hosszú lett :)

Frissítés #1: közben Gábor hozzászólt mégegyet, és: az elsősök ösztöndíja nem csökkenti a tieteket! Minden évfolyam és szak külön van kezelve, csak az évfolyam- és szaktársaiddal "küzdesz" meg az ösztöndíjadért!

21 komment

Címkék: tanulmányi ösztöndíj

A bejegyzés trackback címe:

https://dejebe.blog.hu/api/trackback/id/tr9346624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabor 2007.03.14. 21:07:27

Szia dupi! köszönöm a gyors választ!tehát akkor tévedtem,én azt hittem,az elsősök miatt csökkent a pénz,de ezek szerint az évfolyamtársak ill. szaktársak teljesítettek idén jobban mindkét szakomon.:( megvárom a hónap második felét,hátha emelkedik nekem is az ösztöndíj,bár nem vagyok IV. éves.ha még utána is lesz kérdésem,akkor felkereslek majd személyesen.üdv.:Gábor

Adri 2007.03.16. 14:58:20

Szaisztok!

Olvastam a kommenteket a tanulmányi ösztöndíjjal kapcsolatban...ami kétszak esetén érthető...,de én egyszakos vagyok és van itt valami furcsaság.Szóval a 4.30-as átlagomra kapok 7660Ft-ot és egy szaktárs, aki szintén ugyanazon a szakon és szintén egyszakos,3.80-as átlagra, 5180Ft-ot.A félreértések elkerülése végett nem az övével van a baj, hanem az enyémmel, mert hát arányaiban itt valami nem stimmel.Vagy lehet, hogy én látom rosszul,de valami olyasmit olvastam az ösztöndíj kiszámítással kapcsolatban, hogy századonként...egyenesen arányosan számítandó.És ez nem egészen az,akárhogy is számolgattam.Ki tudna ebben segíteni vagy valami okosat mondani?
Előre is köszi.

dupi 2007.03.16. 15:54:17

Szia Adri, én vagyok a segítő :)
Csoptársad (KZsM) átlaga az én adatbázisom szerint 3,95. Ha levesszük a 2e Ft alapösztöndíjat (egyszakosok vagytok, ezért 2*1e), és megvizsgáljuk az arányokat, azt kapjuk, hogy a 5660/3180 (a Ft-ok) kábé megegyezik a 0,8/0,45 (3,5 fölé eső századok) -dal. Egészen pontosan: az első 1,7799, a második 1,7778 (négy tizedesjeggyel számolva).

Adri 2007.03.16. 20:49:16

Szia!

Köszönöm a gyors választ meg a segítséget is,hálás vagyok érte.Azt hiszem így már világos,meg az is hogy ez tényleg csak ennyi:(!Ezer hála és köszönet a szaktársaknak érte:)!
További jó hétvégét mindenkinek!:)

dupi 2007.03.17. 11:10:49

Köszi :) Gyorsan ránéztem: vagytok (nálam) 26-an, abból 13 fő átlaga jobb, mint 4.00, és a legrosszabb átlaga is 3,5 (azaz még ő is kap 2e Ft-ot). Így nehéz jó ösztöndíjat kapni :(

Tünde 2007.03.17. 14:19:44

Szia! nekem még egy olyan kérdésem lenne, amire két éve nem kapok választ! az ösztöndíjat a hagyományos vagy a súlyozott átlag alapján számítják ki?
Köszi a segítséget!

dupi 2007.03.18. 12:22:20

Szia Tünde, akkor rossz helyen kérdezted :) A Juhász Gyulán mindig is a hagyományos (számtani) átlag szerint van számolva a tanulmányi ösztöndíj.
A bonyolítás csak annyi, hogy a kétszakosoknál a szakos átlagok szerint van számolva az ösztöndíj, amely az adott szakhoz tantárgyelemek és a szakhoz nem kapcsolódó tantágyelemek (általános tárgyak) számtani átlaga. Vagyis az általános tárgyak mind a kettőhöz beszámítanak.

Narya 2007.03.20. 06:53:39

Sziasztok!!

Dupi, valamelyik kommentedben azt írtad, hogy 3,5-re még megadjátok az ösztöndíj alapot, ami az én esetemben -szintén szerinted- 2000 Ft (egyszakos vagyok). Na most az én átlagom 3,7 lett, de az etr semmit nem jelez ki, és a csoporttársaim már mind tudják, hogy mennyit kapnak. Ebben tudnál-e segíteni, mert nekem erre a kis összegre is szükségem lenne.
Előre is köszike.

STib. 2007.03.20. 10:24:19

Szaszi Dupi!
A hallgatók nevében egy kérdés;
Tegnap elvileg utalva lettek az ösztöndíjak. Miért nincs még rajta a számlámon?
Előre is thx.

Narya 2007.03.20. 21:04:49

STib!!!!

A válasz egyszerű. A pénz biztosan el lett utalva, de egyes bankok visszatartják egy ideig a pénzt, mert ez nekik plussz bevétel. Meg attól is függ, hogy melyik banknál vagy te, és melyiknél utalnak! Például én az Erste banknál vagyok, és én aznap meg is kapom a pénzt, de a csoporttársaim nagy része OTP Bankos és hozzám képest csak 2 nap múlva kapják meg. Tehát, ha hétfőn utalnak, akkor ők csak holnap fogják, azaz szerdán megkapni. Nekem ez az tapasztalatom, és remélem, hogy ez neked is kielégítő válasz volt.

STib. 2007.03.20. 23:16:31

Én is Ótépés vagyok, és eddig mindig megkaptam a zsíroskenyeret másnapra. Azért furcsa. Bízok benne, hogy igazad lesz. :-)

dupi 2007.03.21. 17:00:02

Szia Narya, szerintem te se voltál lezárva 9-én még, ezért nem lett neked ösztöndíj számolva. A héten kapok még egy átlag-listát, kiszámolom újra, és vagy jövő héten, vagy április elején számfejtve lesz az is. Addig kérlek nézz rá az ETR-ben (Képzési adatok, Törzslapok képzések menüpont, szakod neve alatt "+ Ciklusok"-at a +-jelre kattintva kibontod, 2006-2007-1-re kattintva), hogy szerepel-e ott már átlag. Ha igen, le vagy zárva. Az se árt persze, ha aktív és államilag finanszírozott vagy ebben a félévben.

dupi 2007.03.21. 17:03:56

Az utalásokról: at ETR-ben szereplő nap az értéknap, ekkor a Magyar Államkincstár dolgozik. A következő munkanapon kell, hogy a számlátokon jóváírásra kerüljön a küldött pénz. Ha valamelyik bank rendszeresen szarozik, le kell vonni a konzekvenciákat. (Emlékeim szerint egyszer volt egy napos teljes csúszás az elmúlt években, de az is dec 23. helyett dec 27-én érkezett meg, ami a karácsony miatt igenis elképzelhető.)
És persze nem árt ellenőrizni az ETR-ben, hogy tényleg volt-e ösztöndíj-utalás.

Judit 2007.04.02. 10:58:06

Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy általában a hónap mely napján vannak az ösztöndíj kifizetések?
Köszönöm.
Üzenem azoknak akik keveslik az ösztöndíjat, hogy a kitűnő (5,00) átlagommal is csak 10.470 Ft-ot kapok.

dupi 2007.04.02. 16:59:23

Szia Judit,

ha egészségtan kiegészítős vagy, és vagytok négyen, akkor egymás között szétosztatok 4*7350 FT-ot. Abból túl sokat levenni nem lehet.
A kifizetések általában 10-ig vannak.

kovács ágota 2007.09.15. 20:45:44

hello,
amit a minap utaltatok a számlákra már az idei tanulmányi ösztöndij?
köszi

dupi 2007.09.15. 23:03:28

Szia Ágota, a jugyu hököt a www.jugyu.hu oldalon található fórumon keresztül éred el, ez a blog csak úgy ittmaradt a régi rendszerből. Ott tedd fel kérlek kérdésedet. (de amúgy ez még a csúsztatott volt)

Barna Péter 2007.09.20. 19:30:16

Ja ja ja! Ez csak úgy ittmaradt a régi időkböl, a kutya se jár erre. Olyan ez mint valami kísértetváros, ahol ördögszekereket kereget a szél. ..:). Vagy, mint valami csatatér a csata után 2 héttel, mindenhol oszló testek meg dögszag. De egyébként jó, hogy megvan még, mert itt buktunk el. DE LEGALÁBB FELFELÉ! Ugye ugye?? :):)

Csak néha vetődik erre egy egy régi időkből megmaradt nosztalgiázni vágyó kísértet.

Barna Péter 2007.09.20. 19:32:46

Na jó! Én inkább röhögni jöttem ;)!

Petike82 2008.03.19. 14:05:24

röhögni nanááá hogy jó!
süti beállítások módosítása